Eraklient / Elektriauto laadimise juhend
Laadimist võib alustada mõlemat pidi: esmalt kaablit ühendades või esmalt makset teostades.
MAKSEVÕIMALUSED
Tasumine Cloudics äpiga
Cloudics äpp võimaldab Sul mugavalt ja ilma füüsilise kaardita laadimise eest tasuda. Lisaks saad sisestada oma kliendi- ja maksekaardid, mida saad kasutada maksmiseks ning kliendisoodustuste saamiseks.
- Lae alla Cloudicsi äpp Google Playst või App Store’ist.
- Registreeri end kliendiks. Konto loomiseks on vajalik mobiil-ID, Smart-ID või ID-kaart.
- Lisa oma pangakaart. Soovi korral saad lisada ka oma Terminali sooduskaardi.
- Ühenda laadimisotsik autoga ning alusta laadimist 3 minuti jooksul.
NB! Laadimise käiku saad jälgida Cloudics äpi avalehel olevalt elektrimärgisega mullikeselt.
Tasumine Terminali maksekaardiga
- Viipa Terminali maksekaarti laadijas.
- Vali sobiv laadimisotsik.
- Alusta laadimist.
NB! Eraisiku maksekaardi taotluse saad täita iseteeninduses Terminal Iseteenindus, klikates ”Registreeri ID-kaart krediitkaardiks” ja seejärel taotlusvormis märkides linnukesega ’’Soovin tellida RFID kaarti elektriauto laadimiseks’’.
Ärikliendi puhul klikka iseteeninduses ’’Kaardid’’ ja ’’Telli uus krediitkaart’’ või mine Küsi pakkumist – Terminal.
Tasumine veebimaksega
1. Ava http://charging.cloudics.com või skänni laadija juhendi paremal nurgas olevat QR-koodi.
2. Leia ja sisesta laadimisotsiku ID (*ETO*E*….) laadijal olevalt QR-koodiga kleebiselt.

3. Nõustu kasutustingimustega ning vali sobiv makseviis.
4. Alusta laadimist.
NB! Laadimise alustamiseks broneeritakse kaardilt 50€, mille jääk vabastatakse pärast laadimise lõppu.
Tasumine pangakaardiga
Cloudics äpi, veebimakse ja Terminali maksekaardiga on võimalik tasuda kõikides laadimispunktides igal ajal.
Pangakaardiga on võimalus tasuda järgnevates laadimisjaamades:
- Tasumine pesula makseautomaadis: Jõhvi, Mustakivi.
- Tasumine makseautomaadis, kui tankla on suletud: Jõgeva, Kärkna, Nõo ja Saverna. Kassas laadimise eest tasuda pole võimalik.
KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED
E-R kell 8-16:30 vastab laadimisega seotud küsimustele Terminali infotelefon: 17 999.
Laadimisotsik ei ühendu autoga
- Laadimisotsik võib olla veidra surve all/pinges. Otsiku ühendamiseks hoia seda kergelt kergitades ülessuunas.
- Laadimisotsik võib olla purunenud (terve otsiku pilt allpool). Katkisest laadimisotsikust anna palun teada infotelefonil 17 999.

Laadimisotsik ei tule auto küljest lahti
- Enamikel autodel piisab autouste lukustamisest ja uuesti lahtilukustamisest.
- Tesladel saab laadimisotsiku lahti lukustada mobiilirakendusest. Lisaks on pagasiruumis vasakul pool nöör, millega saab laadija mehhaaniliselt vabastada (pilt allpool). Autot sellega katki pole võimalik teha, küll aga ei tasu seda tõmmata liiga kõvasti.
- Peugeot, Opel, Volvo, Citroen, Polestar sõidukitel on üldjuhul laadimisotsiku kõrval lukustuse nupp. Kui seda peal hoida, vabastatakse otsik (uksed peavad lukust lahti olema).
- Nissanitel on võtmepuldil kolmas nupp, mida peal hoides vabastatakse kaabel.
- Abi võib leida ka Youtube’ist vastava auto mudeli kohta “instructions to manually release charge cable” otsida.
Laadija laeb aeglaselt
Laadija laeb nii kiiresti kui auto lubab. Laadimiskiirus on väiksem kui:
- On talv ja aku on külm.
- Aku on juba peaaegu täis (mida rohkem täis aku, seda aeglasem on laadimiskiirus).
Laadimisotsik ei sobi või pole laadija laadimiskaablit kaasas
Puuduva Type2 laadimiskaabli puhul ei ole võimalik autot laadida. Rendiauto (Elmo rent jmt) puhul soovitame pöörduda otse autorendi ettevõtte poole, kes oskab laadimisotsiku või kaabli osas aidata.
Electric car charging guide
Charging can be started either by plugging in the cable first or by making a payment first.
PAYMENT OPTIONS
Payment with Cloudics app
Cloudics app allows You to conveniently pay for charging without a physical card. In addition, You can enter Your customer and payment cards that You want to use for payment and customer discounts.
- Download Cloudics app from Google Play or App Store.
- Register as a customer. To create an account, You will need a mobile-ID, Smart-ID or an Estonian ID-card.
- Add your bank card. If You wish, You can also add Your Terminal discount card.
- Connect the charging connector to Your car and start charging within 3 minutes.
NOTE: You can track your charging progress from the bubble with the electricity label on Cloudics app home page.
Payment by Terminal Payment Card
- Tap your Terminal Payment Card on the charger.
- Choose the appropriate charging connector.
- Start charging within 3 minutes.
NOTE: You can apply for a personal payment card in the self-service portal at Terminal Iseteenindus , by clicking “Register ID card as a credit card” and then ticking the box in the application form stating, “I wish to order an RFID card for electric vehicle charging.”
For business customers, click “Cards” in the self-service portal and “Order a new credit card,” or visit Küsi pakkumist – Terminal .
Payment via online payment
1. Open http://charging.cloudics.com or scan the QR code located in the top right corner of the charger instructions.
2. Find and enter the charging connector ID (*ETO*E*….) from the QR code sticker on the charger.

3. Agree to the terms and conditions and choose Your preferred payment method.
4. Start charging within 3 minutes.
NOTE: A reservation of €50 will be made on Your card to start the charging session, and the remaining balance will be released after charging is complete.
Payment by Bank Card
Cloudics app, online payment, and Terminal payment card are accepted at all charging points at any time.
However, payment by bank card is available only at the following charging stations:
- Payment at the car wash payment machine: Jõhvi, Mustakivi.
- Payment at the payment machine when the station is closed: Jõgeva, Kärkna, Nõo, and Saverna. It is not possible to pay for charging at the cashier.
FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
Mon-Fri 8:00-16:30 – For questions related to charging, contact Terminal’s info line: +372 17 999.
The charging connector won’t connect to the car
- The connector might be under slight tension or pressure. When connecting, gently lift it upward to relieve pressure.
- The connector may be broken (see image of an intact connector below). If the connector is damaged, please inform the info line at +372 17 999.

The charging connector won’t detach from the car
- For most cars, locking and unlocking the doors will release the connector.
- For Teslas, the connector can be unlocked via the mobile app. Additionally, there is a cord on the left side of the trunk that can manually release the charger. This won’t harm the car, but don’t pull the cord too forcefully
- For Peugeot, Opel, Volvo, Citroen, and Polestar vehicles, there is usually a locking button near the charging connector. Holding this button down will release the connector (the doors must be unlocked).
- For Nissans, holding down the third button on the key fob will release the cable.
- You can also search YouTube for instructions of Your car model to manually release the charging cable.
The charger is charging slowly
The charger is charging at the speed allowed by the car. Charging may be slower if:
- It’s winter and the battery is cold.
- The battery is almost full (charging slows down as the battery nears full capacity).
The charging connector doesn’t fit, or I don’t have the charging cable with me
If You don’t have the Type 2 charging cable with You, it’s not possible to charge the car. For rental cars (like Elmo Rent), we recommend contacting the rental company directly for help with the connector or cable.