Charge-Max-2_UUS

Olulised muutused laadijate paigaldamisel alates 2027 aastast:

V2G valmidus muutub kohustuslikuks

Alates 01.01.2027 peavad kõik erakasutuseks paigaldatavad laadijad olema V2G (Vehicle to Grid) ehk kahesuunalise laadimise valmidusega ehk vastama EN ISO 15118-20 standardile. V2G-laadimine täidab ka V2H (Vehicle to Home) nõudeid.

V2G kohustus rakendub privaatsetele laadijatele

Kohustus puudutab laadijaid, mis paigaldatakse erakasutuseks (nt. eramajad, ridaelamud, privaatne koht kortermajas, ettevõtte oma parkimiskoht jne.). 

Olemasolevaid laadijaid ei pea välja vahetama

Siiski tuleb arvestada V2G kohustusega vana laadija asendamisel uuega.

Kohustus tuleneb Komisjoni delegeeritud määruse (EL) 2025/656, II lisa punktist 2.1.3. 

532160927_1361879522603988_7166526394528151700_n

Easee Charge Max laadija eelised ja mitmekordne kasu:

  • V2G (Vehicle to Grid) valmidus – laadija on riistvaraliselt V2G valmidusega. Üle õhu tarkvara uuendusega lülitatakse antud funktsioon tööle kui õiguslik regulatsioon jõuab järgi. 
  • MID-sertifitseeritud elektriarvesti – mõõdab õiglaselt elektrilaadimise mõlemas suunas (Class B ±1%). 
  • Maksimaalne kasu elektriautost – V2G laadijaga paned elektriauto enda kasuks tööle. Sellised autod on täna juba turul. Autotootjad peavad V2G-laadimise üksnes sisse lülitama.
  • Soodne elekter auto akust majapidamisse – ühenda laadija autoga ja võta oma majapidamise elekter auto akust. Nii väldid elektri tarbimist võrgust nt. õhtustel kalli hinnaga tundidel. 
  • Elektrimüük tagasi elektrivõrku – kalli elektrihinnaga tundidel on võimalik müüa elektrit tagasi võrku ning saada võit elektrihinna erinevustest (oluline on arvestada võrgutariifiga elektri tagasi ostmisel). 
  • Elektri paindlikkus- ja sagedusturul osalemine – soovi korral on võimalik osaleda oma elektriautoga elektri paindlikkus- ja sagedusturul ning teenida seeläbi täiendavat tulu. Küsimuste korral võta ühendust Terminaliga. 
V2G-laadija e-poest